LE SUPERBE

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Issu d'un programme maritime tentant de renforcer les diversités des vaisseaux des Forces Navals de Louis XVI au XVIIIème siècle, le Superbe, longuement élaboré, fut mis en chantier en 1782 sur les plans de l'ingénieur Jacques-Noël Sané. Ce vaisseau a la particularité d'avoir une coque doublée de cuivre. Cette pratique du doublage s'était généralisée à partir de 1770. Elle permettait à la coque, et notamment à la carène de ne pas être attaquée par les vers et autres parasites.

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The product of a maritime programme intended to increase the diversity of the naval forces of Louis XVI in the XVIII th century, work on constructing the Superbe, which was a long time in the designing, commenced in 1782 on the basis of plans prepared by the engineer Jacques-Noël Sané. The specific feature of this vessel was the copper lined hull. This practice of hull lining became general from 1770 onwards. It protected the hull, and in particular the keel, from attack from parasites. The Superbe was fitted out with 74 cannons distributed as follows: 28 x 36 pound guns in the first battery, 30 x 18 pound guns in the second battery and 16 x 8 pounders on the poop deck. As on all 74 cannon vessels, the Superbe had no port Iids on the second battery. It should be noted that the figurehead on this boat represents a coat of arms, which was in principle imposed as a compulsory element in 1785. Commissioned by the Navy of Admiral Villaret De Joyeuse, in January 1795 the ship suffered a violent storm. This damaged several ships in the Navy, including the Superbe. Deemed beyond repair on account of the many leaks, Admiral Villaret De Joyeuse decided to abandon ship.

 

FEATURES

 

  • Overall length of hull: 64.50m
  • Total length: 85m
  • Width: 30 m
Nombre de pieces 867
Longueur maquette 56
Largeur maquette -
Hauteur maquette 45
Largeur boite 56
Hauteur boite 38
Profondeur boite 8
Contenu Maquette - Chaine - Plan de montage
Echelle 1/150
Age 14 ans
Difficulté Avancé

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LE SUPERBE

LE SUPERBE

Issu d'un programme maritime tentant de renforcer les diversités des vaisseaux des Forces Navals de Louis XVI au XVIIIème siècle, le Superbe, longuement élaboré, fut mis en chantier en 1782 sur les plans de l'ingénieur Jacques-Noël Sané. Ce vaisseau a la particularité d'avoir une coque doublée de cuivre. Cette pratique du doublage s'était généralisée à partir de 1770. Elle permettait à la coque, et notamment à la carène de ne pas être attaquée par les vers et autres parasites.
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